BAT. La lluita. Idem x Idem. Identitat i sexualitat
Descripció
Debat a bat és un nou format d’activitat pensada per nois i noies. En cada Bat descobrirem els àlbums il·lustrats com element de dinamització i descoberta a noves formes de lectura i escriptura. Intentarem desenvolupar l’esperit emprenedor, la participació i el pensament crític dels joves mitjançant estratègies de dinamització centrades en la participació directa, el diàleg i l’escolta.
Competències clau
Competència en comunicació lingüítica (CCL)
Objectius
Mirar les coses des de perspectives diferents i descobrir que les petiteses ens fan singulars.
Reflexionar sobre el concepte d’identitat: Allò que som és el resultat del que hem volgut ser o és una cosa que ens ha vingut donada?
La identitat no ve donada; és fruit d’un conflicte constant amb un mateix i amb els altres.
Discutir sobre la identitat única i la convivència de múltiples identitats.
Aprofundir sobre la idea de Simone de Beauvoir: “No es neix home, no es neix dona; se n’arriba a ser.“
Parlar del dret a la diferència, de la individualitat i l’autonomia. De com ens veuen i de com som. De la tendència a etiquetar.
Identitat com a frontera: soc jo perquè no soc l’altre.
Meditar sobre la idea d’Arthur Rimbaud “Jo és l’altre”.
Experimentar les possibilitats creatives del llenguatge.
Organitzat per: Biblioteques de Granollers
Cultura i expressió artística
Lectura, informació i coneixement
Dirigit a: Alumnat
Obert a grups de fora de Granollers: No
Selecciona quants grups faran l’activitat
Calendari de l'activitat: De setembre a juny
Franja horària: Matins laborables
Lloc on es desenvolupa: Fora de l'aula
On es desenvolupa: Biblioteca Can Pedrals
Durada: 1 hora
Participants per grup: Grupa màxim 15
Ressenyes
Encara no hi ha ressenyes.